fbpx
goodfirms LOGO Created with Sketch.








    Discovery Workshops

    Discovery Workshops – kto powinien z nich skorzystać?

    Discovery Workshops, znane również jako warsztaty produktowe, są efektywną praktyką stosowaną podczas procesu tworzenia produktów cyfrowych, która ma na celu zrozumienie biznesu klienta, jego potrzeb i oczekiwań. Komu takie warsztaty pomogą? Discovery Workshops mogą przynieść korzyści wielu grupom osób. Przede wszystkim startupom i właścicielom firm, którzy planują wprowadzenie na rynek nowego produktu lub usługi, rozwój dotychczasowego rozwiązania lub optymalizację nieefektywnego procesu.

    Czym są Discovery Workshops i dlaczego są potrzebne?

    Jeśli zależy Ci na bardzo dobrej współpracy z wykonawcą Twojej aplikacji, powinieneś wiedzieć, czym są Discovery Workshops i dlaczego są ważne. To zorganizowane sesje, podczas których specjaliści od produktów, menedżerowie projektów, designerzy UX i developerzy pracują razem, aby dogłębniej zrozumieć projekt, który mają wykonać. Podczas tych warsztatów, dedykowany zespół ma możliwość zidentyfikować ewentualne problemy, a także poznać oczekiwania klienta. To czas, kiedy wszystkie strony mogą rozmawiać, zadawać pytania i wspólnie dążyć do tego, aby wszystkie aspekty projektu były dobrze zrozumiane. Niezależnie od wielkości i charakteru Twojego produktu lub usługi Discovery Workshops pomagają uniknąć nieporozumień i błędów, które mogą niepotrzebnie przedłużyć realizację projektu.

    Warsztaty produktowe – poszczególne etapy

    Zrozumienie, z jakich elementów składają się warsztaty produktowe, pomoże Ci lepiej zrozumieć, na czym polega cały proces.

    1. Definicja problemu i celów – określenie problemu do rozwiązania, analiza dotychczasowych działań i profilu firmy oraz jej celów biznesowych.
    2. Warsztaty produktowe – tworzenie wizji aplikacji dopasowanej do profilu potencjalnego użytkownika z uwzględnieniem najważniejszych funkcji.
    3. Praca specjalistów – zespół projektowy koncentruje się nad stworzeniem wireframów na podstawie ustaleń z warsztatów.
    4. Feedback – prezentacja przygotowanych projektów oraz weryfikacja, czy produkt spełnia założenia, a w razie potrzeby wprowadzenie poprawek.
    5. Raport – przekazanie wszystkich materiałów, które powstały podczas warsztatu produktowego.

    Discovery Workshops – efekty warsztatów

    Discovery Workshops mają kluczowe znaczenie dla powodzenia finalnego produktu. Jednak efekty tych warsztatów mogą być różne i zależeć od charakteru projektu. Przede wszystkim, uczestnicy warsztatów kończą ten proces z dobrze zdefiniowaną wizją aplikacji, jego głównymi cechami i funkcjami, potwierdzonym profilem użytkownika oraz przełożeniem oczekiwań na faktyczny produkt. Na przykład w IT-solve na koniec warsztatów dostarczamy klientowi materiały zawierające wszystkie informacje o projekcie, widok aplikacji i prognozowaną wycenę. Skontaktuj się z nami – chętnie pomożemy Ci przekształcić pomysły w funkcjonalne produkty!

    Jak możemy Ci pomóc?
    Porozmawiaj z nami!








      Kamil
      Head of Business Development
      Kliknij, aby podejrzeć