fbpx
goodfirms LOGO Created with Sketch.









    Już nas opuszczasz?

    Napisz czego potrzebujesz, a nasi eksperci powiedzą Ci jak to zrobić, ile to kosztuje i na kiedy będzie gotowe.








      Transport

      Skoda L'emir Go

      Oprogramowanie kluczykomatu dla salonów samochodowych Skoda
      Jak zautomatyzować przekazywanie kluczy w salonie samochodowym, połączyć software ze specjalnie zaprojektowaną, fizyczną skrzynką, a w dodatku zapewnić bezpieczeństwo i niezawodność takiego rozwiązania? Poznaj case study projektu naszego klienta, L'emir Sp. z o.o. i historię budowy “kluczykomatu”.

      Wstęp

      Klient zgłosił się do nas z projektem stworzenia “kluczykomatu”, którego zadaniem było odciążenie doradców i pracowników salonu samochodowego. Dzięki temu urządzeniu, czyli skrzynce wyposażonej w 32 skrytki oraz ekran, umieszczonej przy wejściu do salonu samochodowego, doradcy nie musieliby osobiście spotykać się z klientami na odbiór kluczy. W ten sposób klucze mogłyby być przekazywane sprawnie, bezkontaktowo i o dowolnej porze dnia i nocy.

      Takie rozwiązanie nie było nowością w firmie klienta. W momencie zgłoszenia się do nas miał już wypracowane gotowe i działające produkcyjnie rozwiązanie. Problematyczne jednak było zarządzanie tym produktem od strony organizacyjnej - system współtworzyły dwie firmy, które ze sobą nie współpracowały. Klientowi chciał, by nowe urządzenie wdrożył jeden dostawca, który zajmie się realizacją projektu od A do Z. Zależało mu również na tym, by nowy partner technologiczny wzbogacił rozwiązanie o własne doświadczenia i pomysły, zaproponował nowe funkcjonalności i zaprojektował infrastrukturę, która usprawni obsługę klienta i zleceń. Jako że mamy ogromne doświadczenie w realizacji projektów łączących software z urządzeniami fizycznymi, byliśmy jego pierwszym wyborem.

      Zródło: https://saik.pl/
      Zródło: https://saik.pl/

      Przebieg projektu

      Ponieważ w momencie startu założenia projektu nie były jasno zdefiniowane, rozpoczęliśmy współpracę z klientem od warsztatów, które pomogły nam wypracować główny kierunek, a także przygotować backlog projektu podzielony na sprinty.

      Największym wyzwaniem projektu od początku była praca na fizycznej szafce, którą wykonała zewnętrzna firma. Okazało się, że dostarczona nam nowa szafka różniła się od tej, na której klient pracował dotychczas i na podstawie której zaplanowaliśmy rozwiązanie. Dostawca w międzyczasie dokonał m.in. zmian oprogramowania oraz wyposażył urządzenie w inne czujniki, co zmusiło nas do wprowadzenia modyfikacji w projekcie.

      Co więcej, w pierwszych fazach dostarczona skrzynka znajdowała się w naszym biurze i mieliśmy do niej fizyczny dostęp. Niestety została nam użyczona jedynie na pewien okres - na dalszych etapach projektu musieliśmy radzić sobie bez niej, co generowało ryzyko błędów. Znaleźliśmy więc rozwiązanie: przygotowaliśmy wirtualny symulator skrzynki, który, paradoksalnie, usprawnił pracę nad tym projektem. Dzięki niemu wszyscy członkowie zespołu mogli korzystać ze skrzynki jednocześnie, a tym samym szybko przeprowadzać integracje i wdrażać kolejne funkcjonalności.

      Dodatkowo podczas realizacji projektu regularnie przeprowadzaliśmy analizy user flow, aby właściwie zaplanować procesy wewnątrz rozwiązania. Zależało nam na przeanalizowaniu, przewidzeniu i rozwiązaniu wielu możliwych, w tym nietypowych scenariuszy zachowań użytkowników, takich jak np. umieszczenie w szafce przedmiotu innego niż klucz czy konieczność ponownego otworzenia skrzynki po jej zamknięciu. Uwzględnienie wszystkich możliwych wariantów zdarzeń i zaplanowanie z pozoru prostych procesów okazało się być sporym wyzwaniem. Udało nam się jednak temu sprostać i znaleźć rozwiązania dla zdecydowanej większości scenariuszy.

      Technologie

      Realizacja projektu trwała około 6 miesięcy przy wykorzystaniu technologii .NET, MSSQL i Vue.js. Łącznie przy projekcie współpracowało dwóch deweloperów back-end, dwóch deweloperów front-end, developer full-stack, tester, analityk oraz specjalista DevOps. 

      Nad rozwiązaniem pracowaliśmy niezależnie, przy stosunkowo niewielkim udziale klienta w codziennych zadaniach. Czuliśmy się więc w szczególny sposób odpowiedzialni za rezultat końcowy oraz musieliśmy wykazać się dużą wyobraźnią przy projektowaniu rozwiązania i przewidywaniu zachowań użytkowników.

      Efekt

      Choć projekt nie jest jeszcze ukończony, udało nam się zamknąć jego kluczowe etapy i dostarczyć najbardziej priorytetowe funkcjonalności. Zbudowaliśmy system złożony z trzech elementów: aplikacji dla pracowników salonu, aplikacji dla klienta oraz modułu obsługującego wyświetlacz kluczykomatu. 

      Stworzone przez nas rozwiązanie zapewnia:

      • Sprawne przekazywanie kluczy wewnątrz skrzynki
      • Obsługę zoptymalizowanego procesu obsługi klienta
      • Możliwość zgłoszenia uwag po odbiorze auta bezpośrednio w urządzeniu
      • Zapisywanie historii danego zlecenia
      • Możliwość logowania do systemu i sprawdzenia statusu zlecenia
      • Przygotowywanie ofert klienckich i ofert upsellowych
      • Badanie satysfakcji klientów poprzez ankiety
      • Możliwość oceny pracy doradców
      • Rozbudowany moduł do raportowania
      • Monitorowanie pracy i workloadu doradców
      • Możliwość dokonywania rezerwacji i dodatkowych zleceń serwisowych
      • Możliwość zamówienia auta zastępczego
      • Integrację z autostacją i wewnętrznym systemem salonu.

      Nowy system rozwiązał także wiele problemów, takich jak np. rezerwowanie skrzynek przez klientów, którzy później z nich nie korzystali. Zintegrowaliśmy go również z wieloma zewnętrznymi aplikacjami, m.in. operatorami do wysyłania SMSów, maili, systemami do płatności czy weryfikowania tożsamości i prawa jazdy.

      Jedną z najważniejszych zalet rozwiązania jest to, że realizuje on wszystkie procesy związane z obsługą klienta bez konieczności łączenia się z zewnętrznymi systemami, jak miało to miejsce wcześniej. Dzięki temu klient może korzystać tylko z jednego, spójnego i zintegrowanego systemu bez polegania na kolejnych dostawcach.

      Obecnie projekt jest na etapie finalnych testów przed ostatecznym zastąpieniem poprzedniego systemu nowym rozwiązaniem. Wraz z klientem planujemy także dalszą rozbudowę produktu, m.in. wyposażenie go w możliwość przekazywania zakupionych produktów poprzez skrzynki. Klient chce również, by powstałe rozwiązanie było możliwe do instalacji w innych salonach samochodowych, co umożliwiłoby jego dalszą sprzedaż i przeprowadzanie kolejnych wdrożeń. Klient ma również w planach zbudowanie kolejnego produktu z naszym udziałem.

      Chcesz dowiedzieć się więcej lub jesteś zainteresowany podobnym wdrożeniem? Skontaktuj się z nami - umówimy się z Tobą na niezobowiązującą konsultację, by dowiedzieć się więcej o Twoim projekcie i zaproponować nasze rozwiązania.

      Wiktor Sobczyk

      Chcesz zrealizować podobny projekt?

      Powiedz nam czego potrzebujesz, a nasi eksperci Powiedzą Ci jak to zrobić, ile to kosztuje i na kiedy będzie gotowe.

      Jak możemy Ci pomóc?
      Porozmawiaj z nami!









        Kamil
        Head of Business Development
        Kliknij, aby podejrzeć