User Story Mapping
User Story Mapping – korzyści dla Twojego projektu
User Story Mapping pomaga lepiej zrozumieć sposób korzystania z aplikacji lub strony internetowej przez użytkowników. Dzięki tworzeniu map opisujących poszczególne historie użytkowników można lepiej zrozumieć ich potrzeby i oczekiwania. W efekcie stworzysz praktyczny i pożądany na rynku produkt. Takie narzędzie ułatwia również komunikację między zespołami, zarówno tymi technicznymi, jak i dbającymi o kwestie biznesowe.
User Story Mapping co to i dlatego jest potrzebne?
User Story Mapping to proces tworzenia graficznego układu funkcjonalności i cech produktu na podstawie doświadczeń użytkownika. Innymi słowy, jest to wizualna metoda prezentacji historii użytkowników, która na podstawie ich interakcji z aplikacją przypisując każdej z nich określony priorytet. Dzięki takiemu przestawieniu funkcjonalności aplikacji łatwiej skupić się na jej użyteczności i określić, które opcje są najważniejsze z punkt widzenia użytkownika.
Czym jest User Story Mapping i jak wygląda proces jego tworzenia?
Zastanawiasz się, czym jest User Story Mapping w praktyce? Zacznij od określenia użytkowników i poszczególnych historii. Użytkownicy to osoby, dla których tworzysz produkt – mogą to być klienci, pracownicy czy właściciele firm. Historie to konkretne akcje, które wykonują w ramach Twojego produktu – od prostych zadań do tych bardziej złożonych i skomplikowanych. Kiedy już zidentyfikujesz te elementy, możesz rozpocząć mapowanie. Proces rozpoczyna się od ułożenia w szeregu interakcji użytkownika z produktem. Następnie przyporządkuj do każdej z nich poszczególne działania, które użytkownik podejmuje w ramach kontaktu z aplikacją lub stroną internetową. Każdy kafelek to osobna historia, którą należy umieścić w odpowiednim miejscu na mapie z uwzględnieniem danego etapu w procesie i jego priorytetu.
User Story Mapping – przykłady
Aby lepiej zrozumieć to zagadnienie, przygotowaliśmy dla Ciebie User Story Mapping przykład – proces zamówienia pizzy przez internet. Użytkownik musi wykonać kilka etapów: otworzyć aplikację lub stronę internetową pizzerii, wybrać produkt z menu, dodać go do koszyka, podać adres dostawy, wybrać formę płatności i sfinalizować zamówienie. Każda z tych czynności stanowi odrębną historię, której potrzeby i cele możesz zmapować i przedstawić wizualnie za pomocą procesu uwzględniając ważność, poszczególnego kroku. Metoda ta jest niezwykle elastyczna i może być dostosowana do praktycznie dowolnego typu projektu. Jeśli jesteś zainteresowany stworzeniem User Story Mapping dla swojej aplikacji mobilnej lub webowej i nie jesteś pewien, jak to zrobić, z przyjemnością Ci pomożemy!