System obsługi kart podarunkowych w galeriach handlowych
Wstęp | System kart podarunkowych
Nasz klient to startup z branży finansowej obsługujący sprzedaż kart podarunkowych w galeriach handlowych. Karty podarunkowe to popularna forma prezentu, po którą chętnie sięgają nie tylko osoby indywidualne, ale również firmy, które chcą nagrodzić swoich pracowników. W tym przypadku nasz klient wydaje karty dla konkretnego centrum handlowego, z którym ma podpisaną umowę. Następnie użytkownik końcowy, którą ją zakupi lub otrzyma w prezencie, może ją wykorzystać w dowolnym sklepie w danej galerii.
Takie rozwiązanie niesie wiele korzyści biznesowych:
- ułatwia klientom B2B i B2C zakup prezentów dla pracowników lub bliskich
- zapewnia galerii handlowej dodatkowy zysk (klienci podczas zakupów z kartą podarunkową zazwyczaj wydają kwotę wyższą niż wartość karty)
- pomaga budować lojalność konsumentów (przyczynia się do ich częstszych odwiedzin w danej galerii)
Klient zwrócił się do nas wiosną 2021, czyli na początku swojej działalności. Jego celem było wykonanie strony internetowej, na której miały być widoczne współpracujące galerie handlowe oraz na której konsumenci mogliby aktywować kartę podarunkową. Mając duże doświadczenie w branży i śledząc uważnie konkurentów, dobrze wiedział, jak może zdobyć przewagę rynkową.
Ze względu na to, że szczyt sprzedaży kart podarunkowych przypada na okres świąt Bożego Narodzenia, mieliśmy zaledwie kilka miesięcy na zaplanowanie, wdrożenie, przetestowanie i dostarczenie gotowej witryny.
Przebieg projektu
Klient zgłosił się do nas z jasno sprecyzowaną i konkretną potrzebą stworzenia platformy e-commerce do sprzedaży kart podarunkowych. Po omówieniu wymagań wspólnie zwizualizowaliśmy i przeanalizowaliśmy potencjalne rozwiązania. W kolejnym kroku przygotowaliśmy makiety funkcjonalne uwzględniające UX i perspektywę użytkownika, a po ich akceptacji przeszliśmy do fazy developmentu.
Tym samym podzieliliśmy projekt na dwa etapy:
- Analiza pomysłu i zbudowanie MVP
Pierwszą wersję platformy, która pojawiła się na serwerze live, udało nam się uruchomić w ciągu miesiąca po rozpoczęciu współpracy. Po pozytywnym zakończeniu tej fazy projektu klient postanowił kontynuować współpracę i dalej rozwijać projekt z nami. - Rozwój platformy do wersji docelowej
Przez kolejne 7 miesięcy kontynuowaliśmy prace nad platformą, aby przygotować ją do grudniowego szczytu sprzedażowego. W tym kroku zbudowaliśmy m.in. subdomeny oraz obsługę back office.
Finalnie stworzyliśmy platformę, w ramach której powstało kilkadziesiąt subdomen dla każdej galerii handlowej. Na tych subdomenach klienci mogą zakupić kartę do konkretnej galerii, która ma podpisaną umowę z naszym klientem. Każda strona postawiona na subdomenie jest spersonalizowana, ma logo i kolorystykę spójną z identyfikacją wizualną centrum handlowego.
Co więcej, stworzyliśmy dla klienta panel, w którym może on samodzielnie, bez udziału programistów dodawać nowe galerie wraz z dostosowaniem designu. Rozwiązanie oparte jest na intuicyjnym szablonie, w którym wystarczy uzupełnić logo, grafiki w tle, kolory buttonów i style czcionek, a system automatycznie generuje atrakcyjną wizualnie i funkcjonalną witrynę. W ten sposób przygotowaliśmy platformę na ekspansję rynkową i nawiązywanie nowych współprac.
Wdrożyliśmy także moduł umożliwiający rejestrację w systemie. Dzięki niemu klient końcowy może założyć konto na platformie klienta i uzyskać dostęp do historii zamówień (zakupionych kart).
Technologie
Projekt był autorskim systemem, który zbudowaliśmy na AWS z wykorzystaniem technologii .NET i Vue.js.
Oprócz budowy platformy przeprowadziliśmy także szereg integracji, m.in. z:
- Jednym z liderów obsługi płatności elektronicznych - stworzyliśmy otwarty kanał komunikacji systemu z systemem partnera, który umożliwia doładowywanie kart podarunkowych i generowanie kodów aktywacyjnych. Przeprowadzenie tej integracji było wyzwaniem nie tylko technologicznym, ale przede wszystkim komunikacyjnym. Wymagało ono współpracy z zespołem klienta pracującym w UK i Indiach oraz przygotowaniem wspólnej dokumentacji.
- Systemem do obsługi księgowości
- Systemem do obsługi szybkich płatności
Efekt
Po 8 miesiącach pracy dostarczyliśmy w pełni funkcjonalną platformę e-commerce. Przygotowana przez nas strona działa w pełni bezobsługowo, a korzystanie z niej nie wymaga wsparcia deweloperów. System kart podarunkowych został również zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych.
Co najważniejsze, nie tylko dostarczyliśmy projekt przed najważniejszym biznesowo sezonem świątecznym, ale również stworzyliśmy skalowalne zaplecze serwisowe przygotowane do obsługi wzmożonego ruchu w szczytach sprzedażowych. W ten sposób zminimalizowaliśmy ryzyko błędów lub przeciążenia strony w kluczowych momentach sprzedaży.
Dzięki solidnemu zapleczu technologicznemu działalność klienta dynamicznie się rozwija. W ciągu 2 lat firma podbiła połowę rynku, nawiązując współpracę z ponad połową galerii handlowych w Polsce. Kolejnym i naturalnym krokiem jest ekspansja zagraniczna.
To jednak nie wszystko - klient planuje również dalszy rozwój technologiczny z naszym udziałem. Obecnie pracujemy m.in. nad automatyzacją i usprawnieniem obsługi klienta i wprowadzeniem jeszcze większych udogodnień dla partnerów (galerii handlowych) oraz użytkowników końcowych. Ze względu na dynamiczny rozwój platformy projektujemy i wdrażamy kolejne funkcjonalności, żeby realizować usługę szybciej, sprawniej i przy mniejszym nakładzie pracy, a tym samym stale zwiększać satysfakcję klientów.
Chcesz dowiedzieć się więcej lub interesuje Cię podobne wdrożenie? Skontaktuj się z nami.
Chcesz zrealizować podobny projekt?
Powiedz nam czego potrzebujesz, a nasi eksperci Powiedzą Ci jak to zrobić, ile to kosztuje i na kiedy będzie gotowe.